Moped BABETTA je jednostopé motorové vozidlo jednoduché konstrukce. Lehce ovladatelné a je konstruováno tak, aby jeho obsluha-pravidelná údržba byla nenáročná a bez větších technických znalostí.
Ale pro toho, kdo je bordelář a o babettu se nestará a stroj ho nechá ve "štychu" - výrobce namontoval šlapátka jako na kole. Vřele doporučuji vyzkoušet - alespoň 2km a do kopce :-)).
Funkce automatiky :
Po nastartování bez použití dalších prvků pouhým pootočení plynové rukojetě se babetta rozjíždí na první rychlostní stupeň.Zvyšováním rychlosti se při cca 20 km rychlosti automaticky zařadí stupeň druhý.(viz spojky a převody)
Při poklesu rychlosti při jízdě do kopce se opět (díky poměrně složitému konstrukčnímu řešení automatické převodovky) samočinně přeřadí na první stupeň.
Protože stroj má kromě regulace rychlostní (od rychlosti vozidla) také momentovou,(od natočení plynové rukojetě), má řidič možnost využít tyto varianty samočinného řazení :
Více o mazání motoru olejem v daném poměru.
Nádrž má obsah cca 4 litry. Nedoporučuje se ze zkušeností nádrž plnit až po okraj, protože při jízdě a dávání na stojan dochází k úniku paliva přes napouštěcí zátku a tím ke znečištění nádrže.Palivový kohout má čtyři polohy : Horizontální poloha páčky - ventil uzavřen. Páčka nahoru- ventil otevřen do nádrže jako rezerva, páčka kolmo dolů - ventil otevřen,v normálním provozním stavu.
Motor - startování:
startování studeného motoru.Zatlačíme tyčinku uzávěry vzduchu v karburátoru až na doraz. Uzávěra vzduchu "sytič" má dvě polohy. ( viz funkce karburátoru ).
START STUDENÉHO MOTORU :
Start na stojanu: Stroj postavíme na stojan, pustíme palivo, zatlačíme tyčinku uzávěry vzduchu,rukojeť plynu nastavíme na 50% rozsahu a prudce šlápneme na pedál. Dobře seřízený motor by měl naskočit napoprvé. Po nastartování je třeba motor nechat chvíli zahřát.Po zahřátí motoru pootočíme rukojetí plynu tak, až dojde k slyšitelnému uvolnění klapky přívodu vzduchu.(pozor klapka má dvě polohy)
Start rozšlapáním : Zatlačí se tyčinka uzávěry vzduchu a šlapáním se babetta uvede do rychlosti, při které se začne pomocí spojek protáčet motor, který nastartuje a přidáním plynu pokračujeme v jízdě.
START TEPLÉHO MOTORU :
Stejný postup jako při studeném motoru, nemusíme používat sytič.
Přehled základní periodické údržby:
Ale pro toho, kdo je bordelář a o babettu se nestará a stroj ho nechá ve "štychu" - výrobce namontoval šlapátka jako na kole. Vřele doporučuji vyzkoušet - alespoň 2km a do kopce :-)).
Funkce automatiky :
Po nastartování bez použití dalších prvků pouhým pootočení plynové rukojetě se babetta rozjíždí na první rychlostní stupeň.Zvyšováním rychlosti se při cca 20 km rychlosti automaticky zařadí stupeň druhý.(viz spojky a převody)
Při poklesu rychlosti při jízdě do kopce se opět (díky poměrně složitému konstrukčnímu řešení automatické převodovky) samočinně přeřadí na první stupeň.
Protože stroj má kromě regulace rychlostní (od rychlosti vozidla) také momentovou,(od natočení plynové rukojetě), má řidič možnost využít tyto varianty samočinného řazení :
- 1) Rozjezd s plným plynem-sportovní způsob.
Přeřazení z 1. na 2. stupeň nastane při zvýšených otáčkách a vyšší rychlosti. - 2) Rozjezd s malým plynem-ekonomičtější.
Přeřazení z 1. na 2. stupeň nastane při nižších otáčkách a rychlosti. - 3) Ve městě je možná jízda za pomalým vozidlem namísto vytočeného 1. stupně ubráním plynu při stejné rychlosti na 2. ekonomičtější a tišší stupeň.
- 4) Z určité ustálené rychlosti na 2. stupeň je možno přidáním plynu přeřadit na 1. stupeň a tím účinně akcelerovat.
- 5) Brzdit motorem na 2. stupeň až do zastavení babetty po rozepnutí rozběhové spojky, která nedovolí zhasnutí motoru.
Příprava paliva, přepínání palivové nádrže : protože máme motor, který je mazán olejem obsaženým v benzínu musíme patřičný druh oleje předem a v přesně daném poměru smíchat s benzínem! Vzájemný poměr olej/benzín je při zajetém motoru 1 : 33 což znamená, že do 33 litrů benzínu nalejeme 1 litr vhodného oleje.
Běžně používaná směs se skládá z benzínu o oktanovém čísle 91 (SPECIAL), nebo 95 (NATURAL) a oleje M2T.
Nádrž má obsah cca 4 litry. Nedoporučuje se ze zkušeností nádrž plnit až po okraj, protože při jízdě a dávání na stojan dochází k úniku paliva přes napouštěcí zátku a tím ke znečištění nádrže.Palivový kohout má čtyři polohy : Horizontální poloha páčky - ventil uzavřen. Páčka nahoru- ventil otevřen do nádrže jako rezerva, páčka kolmo dolů - ventil otevřen,v normálním provozním stavu.
Motor - startování:
startování studeného motoru.Zatlačíme tyčinku uzávěry vzduchu v karburátoru až na doraz. Uzávěra vzduchu "sytič" má dvě polohy. ( viz funkce karburátoru ).
START STUDENÉHO MOTORU :
Start na stojanu: Stroj postavíme na stojan, pustíme palivo, zatlačíme tyčinku uzávěry vzduchu,rukojeť plynu nastavíme na 50% rozsahu a prudce šlápneme na pedál. Dobře seřízený motor by měl naskočit napoprvé. Po nastartování je třeba motor nechat chvíli zahřát.Po zahřátí motoru pootočíme rukojetí plynu tak, až dojde k slyšitelnému uvolnění klapky přívodu vzduchu.(pozor klapka má dvě polohy)
Start rozšlapáním : Zatlačí se tyčinka uzávěry vzduchu a šlapáním se babetta uvede do rychlosti, při které se začne pomocí spojek protáčet motor, který nastartuje a přidáním plynu pokračujeme v jízdě.
START TEPLÉHO MOTORU :
Stejný postup jako při studeném motoru, nemusíme používat sytič.
Přehled základní periodické údržby:
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář